HTML

Magyar Staféta

Kortárs magyar írók és friss tehetségek drámai váltója. Litera-projekt.

SZERZŐK

SZEREPLŐK

Laci

Hunger Natália

Erika

Szilvia

Kriszta

NAPTÁR

PARTNEREK

TÁMOGATÓK

IMPRESSZUM

Szakmai moderátor és pályázati koordinátor: Nagy Gabriella - litera Munkatárs: Szekeres Dóra - litera Kapcsolat:

Címkék

2009 (107) 2009. (1) ági (1) ágnes (1) almássy bettina (1) andrás (1) aranka (1) bager gusztav (1) bakos (1) balogh virág katalin (1) bányai (1) beáta (1) becsey (1) benkovics (1) bósa (1) both (1) brunner tamás (1) brunovszky adél (1) carpenter (1) csáki milán (1) csikós (1) czimmermann (1) deáki tímea brigitta (1) diána (1) erdős virág (3) faragó (1) fehér kornél (1) fekete györgy (2) fekete péter (1) forgách andrás (3) gábor (2) garaczi lászló (3) gárdon ágnes (1) gyula (1) harmath (1) harsányi anna (1) háy jános (3) horvát zsolt (1) imre (2) ivády (1) ivády gábor (1) j. (1) j.n. (1) j. bodnár (1) jánosi andrás (1) jónás andrás (1) józsef (1) judit (1) kalotai (1) kárpáti péter (2) katalin (1) kávai (1) kókai jános (1) kölüs (1) kozsár (1) krasznay piros (1) krisztián (1) lach tibor (1) lajos (1) légrádi györgy attila (1) lőrincz (1) lőrincz zsolt (1) maczkó zoltán (1) magyar (1) magyary ágnes (1) marek (1) mátyás tímea (1) mihály emese (1) m kriszta (1) nagy (1) noémi (1) o. katinka sára (1) ordas ferenc (1) palágyi ildikó brigitta (1) pálfy (1) pass andrea (1) pongrácz huba (1) r.mezőny (1) rab istván (1) s. (1) safranku ágnes (1) sándor (1) sárközi richárd (1) sarlós (1) simon (1) simon adrienn (1) sípos (1) slendri jános (2) somogyi lászló (1) soós edit (1) spiegl máté (1) stafétáról (1) szabó erzsébet (1) szafián zsuzsanna (1) szász fülöp györgy (1) szavazás (1) szilvia (2) szűcs gabriella (1) sz nagy krisztina (1) t. (1) takaró (1) tallér edina (1) tamás (1) tasnádi istván (3) tímea (1) tóth (1) vámos mónika (1) váradi gerda (1) zoch (1) zoltán (1) zsófi (1) zsuzsa (2) zsuzsanna (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • irka1960b: ilyen borzalmat még életemben nem olvastam !!!! De nem is szeretnék. (2009.05.13. 18:00) Almássy Bettina: Hiába
  • Miamano: Kedves Bikalakat és Mindenki! El fogom olvasni, megigérem. Most még látogatni sem nagyon kívánok ... (2009.05.11. 12:58) Almássy Bettina: Hiába
  • Mirus: Ledöbbentem mind a színházi, mind a társadalmi a kliséken. Csodálkozom, hogy ezt itt így lehet. N... (2009.05.06. 23:43) Almássy Bettina: Hiába
  • Horváth Zalán: Hello, mikor állítják színpadra a darabot? És hol? Hol lehet szavazni? (2009.04.29. 19:11) Palágyi Ildikó Brigitta: Álom
  • Bikalakat: @Miamano: nem tennéd meg, hogy elolvasod az enyémet is? Érdekelne, hogy van-e véleményed! Köszi (C... (2009.04.27. 11:24) Almássy Bettina: Hiába
  • Utolsó 20

Friss topikok

Szász-Fülöp György: Irány Rió

2009.04.13. 21:18 litera

A TEHETSÉGKUTATÓ PÁLYÁZATRA BEÉRKEZETT PÁLYAMŰ

 

- Bohózat egy felvonásban-

 

Játszák: Hunger Natália, nyugalmazott anyakönyvvezető
Szilvia, tisztviselő
Laci, angoltanár
Erika, a bohó
Kriszta, színi hallgató


Szín: Lift. Amíg a szereplők begyűlnek, addig kis téren zajlik a

cselekmény, majd a lift fokozatosan ”kitágul”.

 

 

Laci:(jön, megáll középen, a liftajtó gombját nyomogatja, az idevágó háttérhang. többszöri próbálkozás után jön a lift. Az ajtók szétsiklanak, belépik)
Szilvia: (kintről) Várjon! Halló, tartsa kérem a liftet!
Laci: (kinéz) Csak nyugi hölgyem. Tartom!
Szilvia: Csak ne nyugtasson engem!(most jelenik meg, zaklatott játék, az egyik cipőjének a sarka kitörik, Korához képest kirívó öltözet, rövid, szűk szoknya, sok „lógó-függővel”.) Egyáltalán nincs okom nyugodtnak lenni! (a lift előtt kinyílik kézitáskája, dolgai szétrepülnek) Na tessék! S még legyek nyugodt! (kezdi összeszedni).
Laci: Nyugodjon meg kérem! Nem késik le sehonnan!
Szilvia:  Mondtam, már, hogy ne mind nyugtasson! Különben is már mindenről lekéstem, amiről lekéshettem. Most meg ez az átkozott táska is! Na ne bámuljon úgy rám: tartsa a liftet! Jó?
Laci: Jó, kérem, jó!
Szilvia: Köszönöm!
Laci: (mintha akarna is segíteni, meg nem is)Ha megengedi… (hajolna le)
Szilvia: Megengedem! Köszönöm!
Laci: (visszalépik) Talán mégsem! Általában rossz viszonyba vagyok a nőkkel.
Szilvia: Hát én is a férfiakkal! Különben sem arra gondoltam hogy itt most lefekszünk a liftben. Ámbátor, ha jól belegondolok, eddig még csak a liftben nem…izéltem. Na segít?
Laci: (felvesz egy elgurult dobozkát,tartózkodva átadja)Tessék!
Szilvia: (átveszi) Köszönöm! (hirtelen arcon csókolja Lacit)
Laci: (megrökönyödve) Na, azért ne személyeskedjünk ennyire.
Szilvia: Csak hálás akartam lenni! Egyébként Szilvia vagyok, frissen elvált, többszörösen csalódott.(Laci csak bámul rá)Na?
Laci: Mit, na?
Szilvia: Magát hogy hívják?
Laci: Liftben nem ismerkedek!
Szilvia: Hát nem ismerkedni akarok, csak a nevét kérdeztem!
Natália: (közeledik) Már bocsánat, hogy félbeszakítom ezt a meghitt idillt! Felfelé, vagy lefelé?
Szilvia: Fel!
Laci: És ez nem semmiféle idill!
Natália: Mindegy! Én is jöhetek, nem? (Szilviához) Milyen morcos a férje!
Szilvia: (fitymálón) Nem a férjem!
Laci: Na miért angyalom? Nem lehetnék! Különben, nem is lennék! Isten ments!
Natália: (Szilviához) Mondom!

(a lift elindul, megy egy emeletet, jön Kriszta, a lift megáll, belépik, kamerája van, mindent igyekszik filmezni)

Natália: Csak álljanak arrább!
Szilvia: Mi baj mama? Olyan riasztóak vagyunk?
Natália:  Ellenkezőleg! Magamtól féltem…magukat.
Kriszta:  Világosabban?
Natália: Én nem akarom megfertőzni kegyelmeteket, na!

(Indul a lift ,jön Erika, retiküljét a földön húzza, cicanadrágban, egyik lábszárvédő leeresztve, félrecsapott simisapka, elbűvölő, megnyerő, a lift megáll, ajtó nyílik)

Kriszta: Helló! (belépik)

(Indul a felvonó, nem sokat megy, beakad, néhány pillanat csend, hol egymásra, hol az ajtóra tekintenek)

Natália: Na! Nem száll ki senki?
Laci: Mama, nem vette észre, hogy beakadtunk két emelet közt?
Natália: Hogy mit csináltunk?
Laci: Beakadtunk!
Natália: Vagyis beakadtunk? Hát én mindjárt kiakadok! S mikor indulunk újra?
Szilvia:
Remélhetőleg hamar. (nyomogassa a gombot) Reméljük!
Natália: Nem nyílik?
Szilvia: Hát lássa!
Natália: Nem is indul?
Laci: Hát lássa!
Natália: Akkor sikoltsanak! (Erikához) Maga kisasszony! Ilyen fiatalon biztosan éleset tud visítani.
Erika:
Miért visítanék? Én nem vagyok megijedve.
Kriszta:
Biztos pillanatnyi rövidzárlat.
Laci: Gondolja?
Kriszta: 
Legalábbis remélem. De remek alkalom, hogy újabb életképeket filmezhessek. Mindenkitől aggódó arcot kérek, mint olyan emberek, akik a liftbe szorultak.
Szilvia: De hiszen tényleg beszorultunk!
Natália: Nem tudom aranyoskám, hogy az én képem eléggé aggódó-e, de én igenis aggódok.
Szilvia: (egyre idegesebben nyomkodja a gombot) Indulj már!
Natália: (kíváncsian Szilviához) Nem indul?
Szilvia: (mint aki mindjárt képen vágja a vénasszonyt) Nem! Na! Nem indul!
Laci: (Tenyerével üti az ajtót) Halló! Hallanak? Hall bennünket Valaki? (elkeseredetten)Segítsenek! Órám van!
Natália:
Rolex?
Laci: Nem! Angol.
Natália: Angol?
Laci: Igen!(nyersen) Angol! Angol órát kell tartanom.
Erika: Angol tanár vagy? Oh, milyen izgató!
Natália: Angol tanár? Az remek! Engem is megtaníthatna. Éppen Brazíliába készülök.
Kriszta:  Brazíliába készül a néni?
Erika: Brazília, oh, hogy milyen izgató.
Natália: Oda, csak ne közelítsetek! (ellépik)

(a lift innen kezd kitágulni)

Kriszta:  De Brazíliában nem angolul beszélnek.
Natália: Nem? (Lacihoz) S az úr nem tud brazilul?
Laci: Nem! Különben is ott a portugált beszélik.
Natália: Szóval nem tud megtanítani! Kár! Mert én Brazíliába megyek…vagy nem megyek.
Ez még nincs eldöntve.
Erika: Oh, milyen izgató! Brazília! Karnevál! (táncol)Szamba!
Kriszta:  Valóban izgató lehet. S micsoda filmtéma.
Natália: Lehet, de mondom, hogy még semmi sem biztos. (Int, hogy jöjjenek közelebb) Kaptam egy meghívót. Képzeljék éppen Brazíliából.
Erika: Rokonok?
Kriszta: Talán a gyerekei?
Natália: Egyik sem! Meghívót kaptam egy házaspártól, akiket valaha én eskettem össze .
Szilvia: Hogy egyesek milyen szerencsések!
Natália: Miért? Maga mitől nem szerencsés?
Szilvia: Mitől lennék? Pont elhagyott a férjem.
Natália: S az a baj? Nekem sosem volt egy sem, s nem is éreztem a hiányukat.
Szilvia: Mondjuk nem baj, férfi még akad, de a gyerekek is most mentek külföldre. Most itt maradtam egyedül beteg szüleimmel.
Erika:
Attól még élni kell az életet.
Kriszta:  Ez remek életkép. (filmez) Tehát a hölgy életunt?
Szilvia: Hát inkább úgy fogalmaznék, hogy: férfiunt.
Laci: Azért mégsem kellene minden férfit egy csónakba ültetni.
Erika: Minden ráállás kérdése. (Lacira mutat) Uram ,nős?
Laci: Isten ments! Jól megvagyok én magamban is. Még egy asszony hiányzik az életemből.
Kriszta: Nocsak. Nőellenes. Éppen egy ilyen témát akarok feldolgozni a filmemben.
Natália: Maga tényleg egy remek téma, tanár úr. Ha filmrendező lennék egész biztos, hogy én is magát akarnám feldolgozni.
Laci: (nyersen) Nem vagyok nőellenes és magácska kisasszony csak ne dolgozzon engem fel a műveiben. S maga se mama, jó?
Kriszta:  Csak tessék megnyugodni. Nem akartam bántani.
Erika: Engem dolgozz fel csinibaba. Tudod én éjszakánként gyilkosságokat álmodok. Én vagyok a gyilkos. Az éjszaka éppen a szeretkezés közben olyan orgazmusom volt, hogy egy láncfűrésszel levágtam a fejét. Mármint a nyakáról. Egy ideig még merevedésben volt.
Szilvia: Kinek vágtad le a fejét?
Erika: (Lacira mutat) Neki!
Laci: Mit beszélsz? Ez rémes! Nem is ismerlek! Még sosem láttalak!
Erika:
Maga buta. Álmomban.
Laci: De hogyan álmodhattál felőlem ,amikor még sosem találkoztunk?
Kriszta:  Biztos az álom előrevetítette a találkozást.
Natália: S a gyilkosságot!
Laci: Miket fecsegnek össze? Maguk tyúkeszűek.
Kriszta:  Ez remek forgatókönyv lesz.
Laci: Bár legyen, de nélkülem!
Erika: Nyugi, tanárkám. Nem te leszel a főhős!
Laci: (félre) Egek! Ezek a nők. Kriminális fantáziák! Esküszöm maguk betegek.
Szilvia:
Na ne essen pánikba, tanár úr. Ez csak egy betegség. Mármint a kislány esetében. Vagyis, hogy alvajáró, meg álmodozó…
Laci:
Ilyen betegség, hogy álmában öldököl?
Szilvia: Igen! Ha hiszi, ha nem van ilyen!
Natália: Jól van, fiam! Ne hisztizz annyit! Hallod, hogy ez nem valós…
Laci:
Nem vagyok a maga fia.
Natália: Szóval emberek. Brazília, vagy nem Brazília. Ez itt a shakespearei kérdés.
Szilvia: Mamuskám, mit kell itt annyit shakespearezni? Menni kell!
Erika: Én biztos mennék!
Natália: Lehet! De van egy baj.
Kriszta:  Mi baj lehet! Hiszen semmi pénzébe nem kerül.
Natália: Nem ! De látják? Igaz a mondás: a pénz nem minden.
Szilvia: Hát ha a pénz nem gond, még mi lehet?
Natália: Például Bastet!
Szilvia: Az ki? A férje?
Natália: Nem!
Kriszta:  Ágyasa?
Natália: Ó, dehogy!
Erika: A latra!
Natália: A macskám! Olyan gyönyörű sziámi kandúr. Hasonlít az úrra. (Lacira mutat)
Laci: Kikérem!
Natália: Jó, na! Néha olyan komor. Mármint Bastet.
Szilvia: De Bastet még nem ok, hogy ne menjen Brazíliába!
Natália: Bastet, nem, de a daganat igen.
Kriszta:  Bastetten?
Natália: Rajtam.(Gyorsan vetkezni kezd) Megmutatom.
Kriszta: Talán hagyja!
Natália: De, De! (Lacikhoz) Elfordulna?
Laci: Nem is vagyok kíváncsi!(elfordul)
Szilvia: Talán mégsem szükséges!
Natália: De, dehogy nem! (Már csak melltartó van rajta, felül, felemeli a bal karját) Itt ni!
Szilvia: (Mind közelebb jönnek, nézik) Mi ez?
Laci: (aki nem bírta, s a nők fölött átkukucskál) Egy undorító pattanás. Biztos nem is mosakszik a vénasszony.
Natália: Maga, fiam, szemtelen! Hát leskelődik?
Laci: Méghogy! Mit láthatnék.
Natália: Ez igenis egy súlyos daganat. Fertőző is lehet.
Kriszta: Hát még nem tudja mi az?
Natália: (nylontasakból kiemel egy befőttes üveget valami zavaros, sárgás lével) Ez!

(rövid szünet, furcsán nézik)

Erika: Az mi?
Natália: Testnedv, hogy úgy szépen fejezzem ki magam.
Szilvia: Mi?
Natália: Vizeletpróba! Azt hittem intelligens emberek.
Kriszta:  Hadd filmezzem! (filmez) Kicsit lötyögtesse meg!
Laci: Vizeletpróba?
Natália: Az, na! Pisi!
Laci: Pfújj!! Undorító!
Natália: Miért, a magáé milyen, fiam?
Szilvia: És mi van ezzel a … váladékkal?
Natália: Most megyek orvoshoz. Oda kell ez!(Előttük lötyögteti a befőttes üveget, néhány csepp kiloccsan.)
Szilvia: Az Istenért! Vigyázzon! (visszalépnek) Még megfertőzhet minket!
Erika:
Ragályos?
Laci: Zavarosnak, elég zavaros!
Erika: Már úgy értem, hogy fertőző?
Natália: Azt nem tudom. Bastet ivott belőle, s nem lett semmi baja.
Laci: Mégis, azért nem kellene emberek közt mászkálnia azzal a…
Erika: Pisivel! Fél kimondani tanár úr?
Laci: Nem akarok megbetegedni. Ennyi az egész! Örök életemben óvszert használtam.
Erika:
(kacéran közelít) Amikor önkielégít, akkor is.
Laci: Ne közelítsen kérem!Méghogy önkielégítek.Ezt honnan veszi?(felszorul a lift képzeletbeli falára)
Natália: Óvszert használ! Hát, ha meg akarja fogni van gumikesztyűm.
Laci: Fogja meg a roseb nyanya!
Szilvia: Végül is hová megy ezzel?
Natália: Az orvoshoz. Vizsgálatra.
Kriszta:  Ja! És ha beteg?
Natália: Ez az! Meghalni menjek Brazíliába?
Szilvia: De maga határozottan nem beteg.
Laci: Sőt! Szemtelenül egészséges (Erikához, aki ölelgetni próbálja) Ne mássz rám, na!
Kriszta:  Egészségesnek látom.
Szilvia: Tény, hogy egészségesebb mint én!
Natália: Miért? Magának mi a baja, lelkem?
Szilvia: Nekem!(sóhajt) Kétoldali férfiundorom van.
Laci: Ennek csak örvendek (próbál kiszabadulni Erika karjaiból) Ne na! (Szilviához) Legalább nem lesz dolgunk egymással.
Szilvia: Miért? Eddig úgy tűnt, hogy lehetne?
Natália: (befejezte az öltözködést) Szóval van esélyem, hogy egészséges vagyok?
Kriszta:  Szerintem igenis van!
Szilvia: Mehet Brazíliába.(A lift elindul, mozgással lereagálják a megfelelő háttérzaj)
Laci: Na végre!
Erika: (Továbbra is kapaszkodik Laciba) Kár, hogy elindult!
Laci: Szállj már le!
Erika: Egyszer álljon meg.

(A lift megáll.)

Natália: S most?
Kriszta:  Most?
Szilvia: Mit most?
Natália: Most mi lesz?
Szilvia: Mi lenne? Irány Brazília!
Kriszta:  (felemeli a kamerát, filmezni kezd) Úgy van. Vár a Copakabana.
Erika: Én is jövök! (szájával csücsörít) Brazíliában még úgy sem voltam. Majd ott is megölök valakit.
Natália:
Tanár úr, magára bízom Bastettet. Szél utca 3 alatt lakik. Tessék! (átnyújtja a befőttes üveget)
Laci: (elborzadva, utálkozva átveszi) Jaj, ez utálatos.
Natália: Bastet szereti!
Laci: Hé! Nyanya! Bastet szelíd?
Natália: Nem! Kancsi!
Kriszta: És kezdődik a film!
Szilvia: Irány Brazília!

(A nők örömujjongások közepette el)

Laci: Szegény Bastet! (áll) De szegény én! Ez élet? (beleszagol az üvegbe) Pfújj! Büdös!


-Gyors függöny-

 


-gyogyo-

Medgyes,április!

 

Szólj hozzá!

Címkék: 2009 szász fülöp györgy

A bejegyzés trackback címe:

https://literastafeta.blog.hu/api/trackback/id/tr671063151

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása