HTML

Magyar Staféta

Kortárs magyar írók és friss tehetségek drámai váltója. Litera-projekt.

SZERZŐK

SZEREPLŐK

Laci

Hunger Natália

Erika

Szilvia

Kriszta

NAPTÁR

PARTNEREK

TÁMOGATÓK

IMPRESSZUM

Szakmai moderátor és pályázati koordinátor: Nagy Gabriella - litera Munkatárs: Szekeres Dóra - litera Kapcsolat:

Címkék

2009 (107) 2009. (1) ági (1) ágnes (1) almássy bettina (1) andrás (1) aranka (1) bager gusztav (1) bakos (1) balogh virág katalin (1) bányai (1) beáta (1) becsey (1) benkovics (1) bósa (1) both (1) brunner tamás (1) brunovszky adél (1) carpenter (1) csáki milán (1) csikós (1) czimmermann (1) deáki tímea brigitta (1) diána (1) erdős virág (3) faragó (1) fehér kornél (1) fekete györgy (2) fekete péter (1) forgách andrás (3) gábor (2) garaczi lászló (3) gárdon ágnes (1) gyula (1) harmath (1) harsányi anna (1) háy jános (3) horvát zsolt (1) imre (2) ivády (1) ivády gábor (1) j. (1) j.n. (1) j. bodnár (1) jánosi andrás (1) jónás andrás (1) józsef (1) judit (1) kalotai (1) kárpáti péter (2) katalin (1) kávai (1) kókai jános (1) kölüs (1) kozsár (1) krasznay piros (1) krisztián (1) lach tibor (1) lajos (1) légrádi györgy attila (1) lőrincz (1) lőrincz zsolt (1) maczkó zoltán (1) magyar (1) magyary ágnes (1) marek (1) mátyás tímea (1) mihály emese (1) m kriszta (1) nagy (1) noémi (1) o. katinka sára (1) ordas ferenc (1) palágyi ildikó brigitta (1) pálfy (1) pass andrea (1) pongrácz huba (1) r.mezőny (1) rab istván (1) s. (1) safranku ágnes (1) sándor (1) sárközi richárd (1) sarlós (1) simon (1) simon adrienn (1) sípos (1) slendri jános (2) somogyi lászló (1) soós edit (1) spiegl máté (1) stafétáról (1) szabó erzsébet (1) szafián zsuzsanna (1) szász fülöp györgy (1) szavazás (1) szilvia (2) szűcs gabriella (1) sz nagy krisztina (1) t. (1) takaró (1) tallér edina (1) tamás (1) tasnádi istván (3) tímea (1) tóth (1) vámos mónika (1) váradi gerda (1) zoch (1) zoltán (1) zsófi (1) zsuzsa (2) zsuzsanna (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • irka1960b: ilyen borzalmat még életemben nem olvastam !!!! De nem is szeretnék. (2009.05.13. 18:00) Almássy Bettina: Hiába
  • Miamano: Kedves Bikalakat és Mindenki! El fogom olvasni, megigérem. Most még látogatni sem nagyon kívánok ... (2009.05.11. 12:58) Almássy Bettina: Hiába
  • Mirus: Ledöbbentem mind a színházi, mind a társadalmi a kliséken. Csodálkozom, hogy ezt itt így lehet. N... (2009.05.06. 23:43) Almássy Bettina: Hiába
  • Horváth Zalán: Hello, mikor állítják színpadra a darabot? És hol? Hol lehet szavazni? (2009.04.29. 19:11) Palágyi Ildikó Brigitta: Álom
  • Bikalakat: @Miamano: nem tennéd meg, hogy elolvasod az enyémet is? Érdekelne, hogy van-e véleményed! Köszi (C... (2009.04.27. 11:24) Almássy Bettina: Hiába
  • Utolsó 20

Friss topikok

Spiegl Máté: Ajándék H. Natáliának

2009.04.13. 00:32 litera

A TEHETSÉGKUTATÓ PÁLYÁZATRA BEÉRKEZETT PÁLYAMŰ

Urológia előtti folyosó a magyar valóságban. Hátul középen ajtó. Hunger Natália jellegzetes urológia előtti műanyag széksor egyik székén ül, hímez. Jön Kriszta és Laci. Kriszta vonaglik.

KRISZTA Bazmegdecsíp!
LACI  Kuss.
KRISZTA De domináns, de domináns…
LACI  Kuss.
KRISZTA Tudtad, hogy a kuss az franciául van?
LACI  Csönd.
KRISZTA Tudtad, hogy a csönd az magyarul van?
LACI  Shut the fuck up!
KRISZTA Eztdeutálom, mikor angolul beszélnek. Senki egy szót nem tud semmi emberi nyelven, csak az idióta angolt nyammogják. Sádöfakka, bakker. Úgy hidd el, láttam múltkor egy horgásztó reklámját, az a neve, hogy Crazy Carp. Nem lüke ponty vagy valami, nem. Crazy meg Carp. A tanyát meg úgy hívják, hogy Silver Ranch. Ááákurváracsípkurváracsípésoroszultanulokmeraztökszééép!
H. NATÁLIA Hát az orosz az nagyon szép. Annak párja nincsen széles e világon.
KRISZTA Tetszett tanulni?
H. NATÁLIA Tanították, kicsikém. Tanították, hogy a jó csótáros paripám túros segge nyomódjon abba a komcsibolsi vörös pofájukba,

Jön Szilvia.

már ahogy jóapám szokta volt mondani, Isten nyugosztalja.
SZILVIA Na szép jó napot magának is! Nem tetszett kicsit eltévedni? Ez az urológia, nem a pszichiátria, néni!
H. NATÁLIA Majd a kormányzó úr illemre tanított volna téged is, leányom! Majd megtanultad volna, hogy kell az idősebbel beszélni! Mer én még láthattam fehér kesztyűben. Nemzetiszín szalaggal a hajamban néztem. És azért öltöttem fel a nemzetiszín szalagot a legsötétebb időkben, és azért hordom magammal azóta is! Tessék, itt van a táskámban.

  Kihúzza a táskájából  egy nemzetiszín szalag végét.

956 párt eskettem ebben a szalagban, gyermekeim. És ez nem véletlen. És mindig becsempésztem az Istent a szövegbe. A legsötétebb időkben. Olyan nem volt, hogy nem. Ha máshogy nem ment, azt mondtam, szeresd házastáradat is, tenmagadat is. Néztek rám a házasulandó felek. De szép volt… Én még keresztény szellemben nevelkedtem. Én még tudom, mi az az erkölcs meg a tisztelet. A kis Kálmánka már későn született, 44-ben. Őt már elvitték a komcsik janicsárnak.
LACI  A komcsik janicsárnak? Te jó ég!
SZILVIA  Te jó ég? Te jóó éég!
KRISZTA Te jóó éég? Te jóóó ééég!
LACI  Nati néni?! Jesszusom.
SZILVIA A jóéglaci? A Hunger Laci? Szűzmáriám.
KRISZTA (Dramaturgiai érzékem azt súgja, hogy: )
H. NATÁLIA Istenem.

Kriszta bólint.

LACI  Nati néni. A janicsározós Nati néni. Hogy tetszik ide kerülni.
H. NATÁLIA Hogy, hogy… Hát hoztam egy kis mintát.
LACI  Hát szóval én vagyok a Hunger Laci. A Kálmán fia. Régen találkoztunk.
H. NATÁLIA Jól van, Lacikám. Aztán téged is megrontott az a komcsibolsi Kálmánka?
LACI  Ne tessék már hülyülni. Ez az egész olyan régen volt. Apám normális vállalkozó. Már amennyire normális.
KRISZTA Azér alkalomadtán elordítja még a Vörös Csepelt…
LACI  Alkalomadtán? Kuss!
SZILVIA A Hunger Laci! Hát a Sterbik Szilvi vagyok! Nem ismersz meg?
LACI  Sterbik Szilvi… Az iskolatitkár?
SZILVIA Az, az! Akinek annyit jóégeztél a szertárban, hogy letépte az úttörőnyakkendődet, teee!
LACI  Kaptam is érte az intőt.
SZILVIA Na ne hülyülj már, Lacikám. Olyan szép éveink voltak…
LACI  Az a pár perc évekig tartott volna?
SZILVIA Aztán?... Látom, ember lett belőled, jaja. Ez a kis hölgy? A lányod? Vagy…
KRISZTA Neeem. Neeem!
LACI  Nem, apámnak egy… ismerőse.
H. NATÁLIA Kálmánka meg a hölgyismerősök. Na gyerekek, tudnék mesélni… Apád mindig is élénk mozgalmi életet élt.
SZILVIA Hogy így kell találkoznunk. Lacikám. Jó ég. Prosztata?
LACI  Nem, én csak elkísértem a… izét, mer… rosszul lett.
KRISZTA Húgyúti gyulladást kaptam az apjá… nál.
SZILVIA Ahha.
LACI  Beleült valami macskaszőrbe, biztos allergiás rá.
H. NATÁLIA Aki a macskát nem szereti, jó ember nem lehet! Mi lesz az én drága Bastetemmel nélkülem…
SZILVIA Aztán Lacikám, mesélj már! Hogy vagy?
LACI  Hát, megvagyok, megvagyok… Tanítgatok.
SZILVIA Nyelvet?
LACI  Igen, angolt.
KRISZTA Angolt!
SZILVIA Mért, nagyon hasznos nyelv az angol. Úgy beiratkoznék hozzád, Laci. Jóéglaci. Úgy fel tudnád javítani a munkaerőpiaci pozíciómat.
LACI  Gondolod?
SZILVIA Hát ja. Éppen válok, jaja… Gyerek meg kirepült… Fapadossal… Londonba… Lehet, most hazaküldik, nemtom… Én meg… félállás… harmadállás… De azért megvagyok, Lacikám. Csak ez, hogy se kutyám, se macskám…
H. NATÁLIA Egy macska életet tud menteni. Most olvastam az újságban, elájult egy nő, és a macska addig nyalta, míg fel nem ébredt.
KRISZTA Hmmm.

Jön Erika. Csendben leül Kriszta mellé.

H. NATÁLIA De hát engem már nyalhat szegénykém… Mi lesz vele, ha én már nem leszek…
LACI  Ne tessék már ilyeneket mondani a Nati néninek. Jó színben tetszik lenni.
H. NATÁLIA Hát, fiam, az lehet, de hamarosan földobom a pacskert.
LACI  Ugyanmár.
H. NATÁLIA Annyit mondok, daganat. De hogy milyen, arról lövése nincs az orvosnak. Látom rajta.
LACI  Neee.
H. NATÁLIA Fiam, az én koromban ez már nem csoda. Amiken én keresztülmentem… ahogy apád otthagyott!
LACI  Mindig azt mondja, a Nati néni önkényesen szakította meg vele a kapcsolatot, mert bele tetszett a Nati néninek az áporodott világnézetébe merevedni.
H. NATÁLIA Az biztos, hogy az apád gerince sokkal hajlékonyabb. A mocskos vörös gilisztája, az!
LACI  Én vagyok az utolsó, aki apámat a védelmébe veszi, de túlságosan messzire menni azér ne tessék meg fölidegesíteni se magát a Nati néninek, mert ebben az állapotban az már nagyon káros tud lenni!
H. NATÁLIA Jól van, gyerekem. Te is csak azt várod már, hogy megdögöljek! Én, aki annyit életet kötöttem össze! Azóta is kapom a hálaleveleket! Tessék, itt van, tegnap is kaptam egyet, na honnan? Na honnan? Ki nem találnád, te gilisztafejű apa gyermeke, te! Aszongya, Vitória da Conquista. Brazília. Tessék. Meghívnak. Kár, hogy már késő!
LACI   Olvassa a levelet.
  Kedves és szeretve tisztelt Anyakönyvvezető Asszony, ötven éve azon a verőfényes májusi vasárnapon, nem is sejtettük, hogy eddig, sajnos az élet vihara, de emlékezvén életünk legszebb napjára, melynek Kegyed oly bájos főszereplője volt, szeretnénk, ha együtt, szeretettel meghívjuk, Brazília Velencéje, a költségeket mi álljuk, szívből és a viszontlátás örömétől máris könnyes szemmel Klári és Lajos.
  Ez már igen. „Oly bájos főszereplője volt.”
SZILVIA  Istenem! Ez nagyon szép, Laci.
LACI  Indulás a Domus parkolóból 6:45-kor, érkezés Brazíliába 10:00-kor, termékbemutató 10:30-tól 14:30-ig, hazautazás egyéni szervezésben.
KRISZTA Hülye. Ez igenis nagyon szép dolog.
SZILVIA Tessék elmenni! Ilyen csak egyszer van az életben.
H. NATÁLIA Hogy mehetnék, gyerekeim. Hogy mehetnék. Ott az én cicuskám, ott ez a izém… dagadásom… Én már nem hagyom el a hazámat.

Mindeközben  Erika Krisztát nézegeti, majd a  fülébe nyomja egyik fülhallgatóját. Kriszta szeme elkerekedik.

KRISZTA  Master&Servant… Atyateszentég, te vagy a KillerDomina?!

Erika talányosan mosolyog.

KRISZTA Honnan tudtad, hogy én vagyok?

Erika Kriszta tetoválására mutat.

KRISZTA Olyan öreg vagy. Nem is nézel ki dominának.

Erika kivesz a zsebéből egy fekete bőrszíjat, átveti Kriszta tarkóján, magához húzza és megcsókolja.

SZILVIA Ez nagyon szép megkoronázása lenne a néni életpályájának. Egy aranyesküvő Brazíliában, cseresznyevirágzáskor!
LACI  Brazíliában nincs is cseresznye.
SZILVIA Ne akadékoskodjál, Lacókám. Van cseresznye, és a néni vállára és tiszteletben megőszült hajára fog a cseresznyeszirom záporozni, míg ismét összeadja az ifjú párt. Tessék elmenni mindenképpen, a Laci majd vigyáz a macskára. A körmére fogok nézni.
LACI  Na kösz. A jó iskolatitkár secperc alatt megoldja a gondjaira bízottak életét.
H. NATÁLIA Nem, gyermekeim, nekem már megvan a sírhelyem áldott emlékű szüleimé mellett és Etelkámé közelében…
LACI  Ki az az Etelka?
H. NATÁLIA Egy… barátnőm volt. Lángra gyúlt. A karácsonyfája. Szegénynek.
LACI  Tragikus.
H. NATÁLIA Igen… Siralomvölgy a földi lét. Elkésve köszönt be a napsugár!

Erika Kriszta fülébe súg. Kriszta ellenkezik. Erika végigsimít rajta a bőrszíjjal. Kriszta sóhajt.

KRISZTA Laci térdére csap.
  Na jól van. Megtartjuk az esküvőt.
SZILVIA Nem addig van az, te kis szuka!
KRISZTA Nyugi már, nem úgy értem. A mama örömére lesz az egész. Szépen összead egy ifjú párt.
SZILVIA Itt?
KRISZTA  Itt és most. An Ort und Stelle. Zgyeszty i szicsász. Szépen megrendezzük.
SZILVIA Lacikám, hallod ezt?
LACI  Az urológián? A befőttesüvegek közt? A daganatos vizeletével? Ez aztán fasza.
SZILVIA Ne legyél már olyan kicsinyes, Lacikám. Nagyon szép gondolat a kislánytól.
KRISZTA Egy: kislány a faszom, Patarica Krisztina vagyok, a Színművészeti Egyetem másodéves hallgatója, a Tasnádi István gimnázium országos hírű színjátszókörének kétszeres ODSZT-különdíjas tagja és többszörös rendezője; kettő: kurvára utálom, hogy a magyarok mindig csak pampogni bírnak, mikor valamit csinálni kell, mindig a kifogásokkal jönnek, hogy mért nem lehet megcsinálni, mért csak holnapután kiskedden lehet megcsinálni, mért hiányzik a faszuk tövéről a kurva pattanás ami nélkül nem lehet azt a szart megcsinálni bazmeg!!! Álljál vigyázzba, te impotens fasz, de nagyon gyorsan, és vegyed el ezt a loncsos tehenet, mielőtt megdöglik az öreganyád, mert utána nagyon bánni fogod, és sírdogálsz a kukidra a monitor előtt, hogy még erre se voltál képes!

Csönd.

H. NATÁLIA Mi az a monitor, Laci?
KRISZTA A szeretője.
H. NATÁLIA Laci, neked külföldi szeretőd van?
LACI  Jól van, Nati mama, nyugodjon szépen meg. Minden rendben lesz.
H. NATÁLIA Nyugodt vagyok én, fiam. Nekem már mindegy. Nyugodt vagyok, mint a halál. Ha külföldivel szűröd össze a levet, hát nekem mindegy. Dúdolgassátok csak szépen az Internacionálét.
SZILVIA Loncsos tehén? Lacikám, loncsos tehén vagyok? Tegnap festettem négyezerért, és akkor én vagyok a loncsos tehén?
LACI  Dehogy vagy, Szilvikém, dehogy vagy. A kisasszonyt elragadták az indulatai. Jól el kéne verni a fenekét, hogy észre térjen.

Kriszta odanyomja hátsóját Erika tenyerébe.

KRISZTA Ha-ha-ha.
  Nade. Térjünk a tárgyra. Szereposztás.
SZILVIA Jujj, Laci, ez olyan izgalmas!
KRISZTA Kell egy menyasszony.
  Körülnéz. Szilvia szégyellősködik.
  Szilviához: 
  Szegény ember vízzel főz, úgyhogy magára bíznám.
SZILVIA Jujj, Laci!
KRISZTA Vőlegény.
  Körülnéz.
  Kínosan közhelyes, de végülis ez nem a Krétakör, úgyhogy legyen a Laci.
LACI  Fasza.
KRISZTA Tanúk.
LACI  Tanúkra semmi szükség!
KRISZTA Minimálszínház. Tanúkra semmi szükség.
  Tessék, próba. Az ifjú pár az anyakönyvvezető elé járul. Úgy. Járulunk, járulunk, szemünk könnyes, kezünk remeg, ajkunk boldog igent rebeg, naggyon szép.

Rendezgeti a H. Natália előtt álló, bénázó párt.

  Anyakönyvvezető. Jelmezbe! Tessék felölteni a nemzetiszín sujtást.

SZILVIA Paszomány az, nem?
H. NATÁLIA Szalagot, gyerekem. Szalagot.

  Kriszta keresgél H. Natália táskájában.
  
 
 Az a mintám.

KRISZTA De a szalagba tetszett tekerni! Brrr.
H. NATÁLIA Élet és halál kérdésében dönt, gyermekem. Ennyi tisztelet kijár neki.

Kriszta nagy nehezen, fintorogva szalagba öltözteti H. Natáliát.

KRISZTA Nem tudom. Talán ha kicsit brazilosítanánk.
LACI  Dekázzak százhuszat, csináljak egy esernyőcselt és vágjam be a pipába?
KRISZTA Inkább szambázzál, Laci.
SZILVIA Vagy lambadázzunk! Az nem jó? Ó, Laci, ha pár évvel később találkozunk, lambadázhattunk volna a tornateremben éjjel, mikor senki se hall, senki se lát…
LACI  Csak az éjszakai portás, a Jenci bá.
SZILVIA Á, süket volt az, mint az ágyú. Gyere Laci, lambada! Sóralucifoj éjumdzséja szonifesorááá…

Körbetáncolja a szkeptikus Lacit.

  Kellenének virágkoszorúk is, nem? Az olyan brazilos.

Erika ad Krisztának egy Népszabadságot. Ő odaadja Szilviának.

Tessék. Itt egy szép koszorú…

Saját nyakába tesz egy újságpapír-karikát.

Itt meg egy igazi brazil huszáros… csákó.

Laci fejébe nyomja a csákót.

KRISZTA Nna. Klafa. Próbáljuk el az igent.
SZILVIA Hogy van brazilul az igen? Zsess. Valahogy úgy lehet, hogy zsess, nem? De igen. Ugye, Laci? Zsess. Igen.
LACI  Hááát…
KRISZTA Mondj igent, Lacikám. Zengesd a baritonod, Lucio! Apád olyan öblösen tudja zengetni!
LACI  Kuss.
KRISZTA Igen?
LACI  Igen, kuss!
KRISZTA Oké, próbafolyamat lezárva, tadamm, tadamm, előadás. Ifjú pár távozik, majd érkezik balról.

Ifjú pár elindul jobbra.

KRISZTA Rendezői bal!

Ifjú pár kimegy balszélre. 

KRISZTA Na, tessék a hímzést eltenni, kezdődik a szertartás.

H. NATÁLIA Szertartás…

  Elteszi.

KRISZTA Szertartás, mama! Jöjjön, álljon föl.

Fölsegíti.

KRISZTA Ifjú pár járul balról, méltóságteljesen.

Erika odamegy Krisztához, fülébe nyomja fülhallgatóját. Kriszta nászindulót dúdol.

KRISZTA Tammtammtatamm, tammtammtatamm, tammtammtatammtamm tatammtamm tatamm.
SZILVIA Ez nem templomban szokás?
KRISZTA Összevont szertartás. A köztisztviselő egyben a szerelem papnője is.
LACI  Nati néni mint Afrodité!
KRISZTA Kuss. Mama, kezdheti.
H. NATÁLIA Megkérem a házasulandókat, üljenek le, hogy én is leülhessek, mert van egy kis reumám is, itt a bal térdemben, de ezt még az orvosnak nem mondtam, mert úgyse tud egy francot se az a hülye barom, hogy mért is jöttem el, szegény Bastet meg nyávog utánam egész nap…
KRISZTA Leül.

Leülnek.

H. NATÁLIA Személyazonossági igazolványt lesznek szívesek.
LACI  Muszáj ezt?
SZILVIA Lacikám, a szabály, az szabály.

Előkotorják. Laci odaadja Szilviának, ő a fényképet nézegeti.

  Úúú! A balástyai rém! Fésű nuku? Borotva nuku?
  Nem baj, Lacikám, nem vagy valami fotogén, de majd kikupálsz a kezem alatt.

  Odaadja az igazolványokat H. Natáliának.

H. NATÁLIA Megállapítom, hogy… ha látnék valamit… ez a hülye szemüveg…
  Hol az anyakönyv? Egyeztetnem kell az adatokat az anyakönyvvel.

Erika odaad Krisztának egy Story magazint.

KRISZTA Tessék. A Laci tiszta Schobert Norbi, a Szilvia meg Kiszel Tünde.

  Odaadja H. Natáliának, ő egyeztet.

H. NATÁLIA Megkérem a házasulandókat, álljanak fel. Továbbá megkérem őket, hogy engem is állítsanak fel. Már azt a szegény pápát is úgy kellett a végén fölállítani. De hordozta az a szent ember a keresztjét, ment ahhoz a mocskos komcsibolsi Fidelhez meg mindenhova.Vitte az igét. Vitte az igét szét a világban az a fess ember. Most nem azért mondom, de egy II. János Pált hímezek itt erre a terítőre. Megáldja a kormányzó urat éppen. Mondom a lányoknak a hímzőkörben, mi lenne, ha ezt meghímezném? Azt mondják, gondoltak már rá, istenuccse, gondoltak már. Csak féltek, hogy káromlás. Mondom, mi lenne ebben a káromlás? Két szent ember találkozása. Hogy valójában nem következett be? Bizonyos vagyok benne, hogy ha egybeesnek, akkor megáldotta volna a pápa urunk a kormányzó urunkat. Ez nem káromlás, mondom a lányoknak. Ez tényeken alapul. Ez lett volna, ha a Jóisten úgy akarja, hogy egybeessenek. A János Pál meg a kormányzó úr. A jobb kezével áldja meg, a balban ott egy világvevő rádió. Gondoltam, hogy az igehirdetést az szimbolizálja. A kormányzó urunk meg a hármashalomra térdel, s fogja a ferde keresztet. Látszik, hogy ki tudná egyenesíteni, Isten segedelmével. Csak nem volt neki rá ideje. Jöttek a mocskos komcsibolsi vörös disznók a magyar nőket erőszakolni. Végigerőszakolták, most nem azér mondom. A kormányzó úr kisöpörte volna ezt a söpredéket, Isten segedelmével. Egytől egyig. Azt beszélik, végigmentek a falun, mindenhol elrekvirálták az ebédet. Bablevest a palacsintával. Egy kondérba. S úgy zabálták a disznók. Nem csoda, hogy ezeket nem áldotta meg a János Pál. Milyen egy fess ember volt, atya te szent Úr Isten! Ha én Rómába zarándokolhattam volna! Dehát mi jut a szegény magyar öregasszonynak? A komcsibolsi öccse meg ez a Brazília. Ez a nagy semmi…
KRISZTA Na ne tessék úgy elkenődni, na. Tessék elképzelni azt a Brazíliát. Kicsit linóleumos, kicsit hullóvakolatos, de a miénk.

Odaadja H. Natáliának a hímzését, ő belefújja az orrát. 
  
H. NATÁLIA Na hol is tartottam… Önök megjelentek a kerületi tanács… ööö… hogyazakomcsibolsi önök megjelentek keresztény nemzetünk magas hivatalt viselő képviselője előtt, házasságkötés céljából.
LACI  Már aki, mer én speciel ezt a kis lotyót kísértem el.
SZILVIA Laci! Úgy viselkedj, hogy még meggondolom az igent!
LACI  Attól óvjon meg engem a magasságos atyateszentég, hogy te szándékodban meginogjál.
SZILVIA Na azér!
H. NATÁLIA Házasságuk akkor lesz érvényes, ha az általam feltett kérdésre igennel válaszolnak. Hunger Lacika állampolgártárs, annak a vöröskomcsi bitang ebnek a gyereke, de azért mégiscsak jó házból származol, na saját akaratából, minden külső kényszer nélkül lép házasságra aaa…
SZILVIA Sterbik Szilvia!
H. NATÁLIA A Semmik Szilvia elvtár… ööö… állampolgártársnővel?
LACI  Hát így konkrétan…
KRISZTA (súg):
  Igen! Igen!
LACI  Végülis nemrég gondoltam ám rád, Szilvi. Hogy milyen jó volt a szertárban.
SZILVIA Ó, Lacikám.
LACI  Hogy a fejünkre esett a medicinlabda meg minden.
SZILVIA Lefejelted az orrom, emlékszel? Vérzett.
LACI  Nyaltam, szívtam az orrod vérét.
SZILVIA Szívtad, Laci.
LACI  Összegyűrtem a titkári blúzodat.
SZILVIA Ha csak összegyűrted volna, Laci!
LACI  Bocsáss meg, Szilvia. Nem akartam gondot okozni.
SZILVIA Semmi gond, Laci. A Tomi Sztár csodákra volt képes.
KRISZTA Na! Türelmetlen a násznép.
LACI  Egy pillanat. Azt akartam mondani, hogy írtam egy verset, mikor épp a Szilvire gondoltam a múltkor. Hogy most elmondanám így az... ítélet előtt. Vagy mi.
SZILVIA Ó, Laci. Mindig tudtam. Én mindig éreztem. Annyi éven át.
LACI  Szóval elmondjam?
KRISZTA Mondjad. Jó lesz brechti elidegenítő effektusnak.
LACI  Akkor… mondom.
SZILVIA Mondjad, Laci. 
H. NATÁLIA (a Storyt olvassa)
Győzike kutyája a Hargitai Bea szomszédjában lakó sziámi macskákra specializálódott sintér lábszárcsontját harapta ketté a gyógypedagógiai intézetben!
Jókutya.
KRISZTA Kicsit tessék teret engedni most a feltörekvő fiatalságnak.
  Tessék.
LACI  Hát így külön címe az nincs.
SZILVIA Nem baj, Laci.
LACI  Ugyanaz, mint az első sor, hogy: Egy pornószínésznőre sem hasonlítsz.
  Szóval:
  Egy pornószínésznőre sem hasonlítsz
  Nincs kire vernem távollétedben
  Bizsergésmentesen csúszik ki markomból
  Kókadó farkam.

H. NATÁLIA Böff.
LACI  Küldj már egy meztelen képet e-mailben
  Vagy mms-ben egy felöltözöttet
  Vagy írd le, hogy nézel ki mostanában
  Vagy gyere vissza.

Csönd

SZILVIA Ó, Laci! Szóhoz se jutok.

Erika Kriszta fülébe súg.

KRISZTA Jól van, Laci. Ki se néztem volna belőled. De a magas költészet percei után…
LACI  Igen.
KRISZTA Már úgy igen?
LACI  Iiigen. Igen.
KRISZTA Igen. Tessék. Megyünk tovább.
H. NATÁLIA Slemil Szilvi…
SZILVIA Sterbik!
H. NATÁLIA Semmik Szilvia állampolgártársnő, saját akaratából, minden külső kényszer nélkül lép házasságra a Hunger Lacikával?
SZILVIA Igen! Igenigenigen.
H. NATÁLIA Megállapítom, hogy a törvényes feltételeknek eleget tettünk, egyben tudomásukra hozom a családjogi törvénykönyv következő rendelkezéseit. 
  Szeme elé emeli a Storyt.
Bochkor Gábor férfiassága miatt többé nem repülhet vadászgépen!
SZILVIA Jajj de kár, az a fess fiú!
H. NATÁLIA Hogy is van, hogy is van… A Magyar Népköztársa… aztakomcsibolsi Magyar Köztársaságban! az állam védi a házasság intézményét, a családot, az anya és a gyermek érdekeit.
LACI  És az én érdekeim?
KRISZTA Kuss! Majd ha leszel olyan férfi, mint az a vén trotty apád aaakurvaéletjajdecsíp!
LACI  Apám egy seggfej.
SZILVIA Laci!
H. NATÁLIA Egyetértek a családi élet a házastársak saját akaratán alapszik a családi élet a házastársak barátságára és kölcsönös szeretetre épül, akik kötelesek egymást erkölcsi és anyagi támogatásban részesíteni…
SZILVIA Erkölcsi és anyagi, Laci.
LACI  Erkölcsileg abszolúte mindenem a tied. Az összes erkölcsöm cakkompakk cuzammen.
KRISZTA Az se kis summa! Az erkölcsi tőkéd, Laci.
SZILVIA Hallgassál el, te kis szuka! A Laci egy tekintélyes tanárember.
KRISZTA Ez egy contradictio in adiecto, kis szívem.
SZILVIA Te meg a kontracepció csődje vagy, kis szívem.
H. NATÁLIA A férjnek és feleségnek egyenlő jogai és kötelezettségei vannak a házasságban a házastársak közösen határoznak mindenben ami a házassággal kapcsolatos a szabadon kifejezett beleegyezésük alapján Önöket házastársnak nyilvánítom.

  Csönd.

KRISZTA (súg)
  Csókoljátok meg egymást!
LACI  Így a nyílt színen?
SZILVIA Laci, az őszinte szerelem nem ismer erkölcsi korlátokat! Gondolj a szertárra! Vedd le a csákód, Laci.

  Laci leveszi csákóját, s habozva megcsókolja.

KRISZTA Éljen az ifjú pár. Na, ugye mama, milyen megható?
H. NATÁLIA Nem is tudom, gyerekem. Nem éreztem a brazil őserdő illatát.
LACI  Csak a húgy illatát.
SZILVIA Laci, ne legyél ünneprontó! Köszönjük meg a szép szertartást a nagynénikédnek.
H. NATÁLIA Jól van, gyerekeim. Legyetek boldogok. Boldogabbak, mint az a disznó Kálmánka. (Meg mint én.)
KRISZTA Csak jól mondta az öreg Csehov, ha ott lóg a vizeletmintán a nemzetiszín paszomány, annak el kell sülnie!

  Erika Kriszta mögé áll, és a bőrszíjjal simogatja.
  Laci és Szilvia zavartan állnak.
  H. Natália nyögve leül, a hímzését keresgéli.

Kinyílik az ajtó, egy hang szól:

  Hunger Natália!

VÉGE
 

Szólj hozzá!

Címkék: 2009 spiegl máté

A bejegyzés trackback címe:

https://literastafeta.blog.hu/api/trackback/id/tr331061793

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása